پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
گیمر
خبرگزاری ایسنا / ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
بازی دیگر سرگرمی نیست!
در چند دهه گذشته تعداد بزرگسالانی که وارد دنیای بازی شده اند، هر روز بیشتر شده و امروز نه تنها گیمرهای حرفهای، بچه نیستند، بلکه کشورها و سازمانهای متعددی به دنبال این هستند بهجای روشهای کلاسیک و سنتی آموزشی، کارکنانشان را با «بازیهای جدی» درگیر کنند.
• آمریکا • سازمان ملل
روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
محاکمه «پولانسکی» در آمریکا پس از 50 سال
رومن پولانسکی، فیلمساز برنده اسکار، در سال ۲۰۲۵ به اتهام تجاوز به یک نوجوان در سال 1975 با محاکمه مدنی در لسآنجلس روبهرو میشود. پولانسکی ۹۰ساله، پس از اعتراف به تجاوز جنسی به «سامانتا گیمر» ۱۳ساله در سال 1975، دهها سال است که از ایالات متحده فرار کرده است.
• رومن پولانسکی • آمریکا
روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
گیمرها همچنان در تنگنا قرار دارند
بیش از یک سال از رونمایی و فعالیت سایت «رادار گیم» میگذرد و وزیر ارتباطات در حالی از کاربران 14 میلیونی این اپلیکیشن و رضایت آنها صحبت میکند که گیمرها همچنان با فیلترینگ، محدودیتهای داخلی و خارجی و پینگ بالا دستوپنجه نرم میکنند و عملا این سایت، هیچ کارکردی برای آنها نداشته است. به گفته یک گیمر و کارشناس فنی، رادار بازی تجربه او را متحول نکرده و همچنان اختلالهای داخلی بزرگترین مانع به حساب میآیند. همچنین وضعیت نامناسب بازی در ایران به جایی …
• وزیر ارتباطات • گیمرها
روزنامه دنیای اقتصاد / ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
اکران فیلم نوروزی در مناطق فاقد سینما
فیلم سینمایی «ایلیا، جستوجوی قهرمان» همزمان با اکران نوروزی در مناطق فاقد سینما در مکانهایی مانند مساجد، مدارس، کانونهای فرهنگی و سالنهای شهر نمایش داده میشود. فیلم «ایلیا، جستوجوی قهرمان» داستان آرش نوجوان ایرانی و یکی از چهار گیمر برتر جهان است که در حین بازی جدید جهانیاش وارد یک بازی کامپیوتری جدید میشود. این بازی که در حال گزارش برخط برای بچههای سراسر دنیاست، او و خانوادهاش را درگیر یک ماجرای پلیسی بینالمللی میکند.
• اکران نوروزی • ایلیا
خبرگزاری ایسنا / ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
بازیسازی که ۲۰ بار پرچم ایران را بالا برد
دبیرستان که بودم، برادر بزرگم یک کامپیوتر کومودور ۶۴ خرید. من آن موقع بیشتر دنبال انیمیشن بودم اما با دیدن بازیها حس کردم که دوست دارم تعاملاتی بین انیمیشن و بازی ایجاد کنم. البته آن زمان هیچ نرمافزار مخصوص بازیسازی نبود (انجین) از اینرو فقط به کشیدن طراحی بازی روی کاغذها بسنده میکردم.
• گیمر • مهرداد رضایی
سایت عصرایران / ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
۱۶ بازی ویدئویی که باعث شدند گریه کنیم
دنیای بازیهای ویدئویی مملو است از چیزهای عجیبی که شاید در نگاه اول متوجه آنها نشویم. مدیوم بازیهای ویدئویی خیلی خوب میداند که چگونه باید دوست داشتنی باشد. صنعتی که روز به روز در حال پیشرفت است و در کالبد یک بازی ویدئویی؛ احساساتی را پنهان کرده که تا مدتها در ذهن گیمرها باقی خواهند ماند. موضوعی که به سختی میتوان مشابه آن را در دنیای سایر مدیومها پیدا کرد و این صرفا صنعت بازیهای ویدئویی است که میتواند چنین احساسی را در گیمرها بیدار کند.
• بازی ویدئویی • بازی
سایت تابناک / ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
گیمرهای ایرانی روزی چند ساعت بازی میکنند؟
بازیهای رایانهای از ابعاد مختلفی از جمله اقتصاد و فرهنگ اهمیت زیادی در جهان دارند، بهنحوی که همه کشورها به هر طریقی چنین محتواهایی را مدیریت میکنند. در ایران نیز مردم از سالها قبل به بازیهای رایانهای و کنسولی علاقهمند شده اند؛ بر اساس آمارها بیش از ۹۰ درصد از ۳۴ میلیون گیمر ایرانی، بازی موبایلی انجام میدهند.
• گیمرهای ایرانی • بازی